20091107

Myndighetskommunikation

2. Vilka lagar kan jag använda mig av i min kommunikation med myndigheterna , t.ex. arbetsförmedlingen och dess handläggare, och som ser till mina rättigheter som medborgare i kommunikationen med, och hanteringen av mig och mitt ärende?

Svar: Det är närmast tre lagar som är av praktiskt huvudintresse för den som är utsatt och underställd myndighetsutövning:


3. Okej, det finns dom där tre lagarna, men jag skulle vilja ha ett snabbt enkelt handfast råd hur jag kan formulera min skrivelse och vad det som kan vara intressant i dessa lagar. Jag skall väl inte behöva bli jurist eller!?

Svar: Nej du behöver inte studera till jurist. För en snabb överblick över det viktigaste så kan du läsa NyStarens råd om Myndihetskommunikation (klicka på länken).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar